lauantai 12. maaliskuuta 2016

Aarteita ja kaunottaria

Olen tehnyt taas löytöjä. Ihan oman keittiön kaapista ja vähän kauempaakin. Vähän kauempaa tarkoittaa Pökkylän Punasta Tupaa, jossa tuli piipahdettua reilu viikko sitten. Ihania keväisiä juttuja oli tuvassa tarjolla ja koko valikoimasta oli vielä -20% alennus, niin eipä sieltä tyhjin käsin tarvinnut kotiin lähteä.

Pääsin viimein uuden keräilyharrastuksen alkuun :) Olen jo pitemmän aikaa ihastellut kuvissa Greengaten lattemukeja ja useissa sisustuskuvissa suloisia mukikokoelmia, mutta en ole oikein osannut päättää onko ne minun juttuni. Onko niissä liikaa söpöilyjä ja maalaisromantiikkaa minun makuuni?? En pidä ihan pelkistetystäkään, mutta liika krumeluurikaan ei kyllä sytytä ollenkaan. Näissä mukeissa mennään ehkä sittenkin jossain siinä välissä, joten päätin että ne on ehdottomasti myös minun juttuni :)  Mukin kuviointi ja värityshän ratkaisee paljon mihin tyyliin mukia yhdistää, joten aika hassua, että minulle mukaan tarttui kaksi suloista ja hempeää. Ja yllättäen niissä on harmaata :) Ihania. Näitä lisää!!


Sitten niitä aarteita. Olen saanut jonkin verran lasiesineitä ja astioita perintönä mummuiltani ja niiden arvoa ei todellakaan tule mitattua euroissa, vaan tunnearvo on tärkeämpi ja mittaamaton. Minulle on tullut muutamia Riihimäen lasin valmistamia esineitä, jotka aikoinaan on varmasti ostettu ihan käyttöesineiksi ja ovat sitä edelleenkin, mutta nyt niitä arvostaa hiukan eri tavalla. Niillä on nyt tunnearvon lisäksi myös designarvoa.  Eli todellisuudessa ne on ja pysyy kaapin perällä hyvässä tallessa :)

Kuvassa on Grapponia- sarjan jälkiruokakuppi, joita minulla on kuusi. Kaikki ehyitä ja todella hyvässä kunnossa. Grapponian on suunnitellut Riihimäen lasille Nanny Still.


Pirteän keltainen maljakko on Hyasintti ja sen on suunnitellut Tamara Aladin. Maljakko on siirtynyt keittiön hyllyltä takaisin kaapin turvaan, koska karvainen kaveri Leo ja suunnaton uteliaisuus. Ettei vaan satu vahinkoa.. Myös lattemukikuvan taustalla näkyvä punainen maljakko on Riihimäen lasin tuotantoa. Sen suunnittelija ei ole minulle vielä selvinnyt.



Lopuksi kuvia vielä näistä kukkakaunottarista, joita kuvasin vanhempieni luona eilen. Kun on vaan kukkasia tarjolla, niin en malta olla kuvaamatta :)





2 kommenttia:

  1. Melkoisia ihanuuksia. Itse olen tehnyt muutaman ihanuuden kirppareilta. Innolla aina metsästän kaikki kirpparit läpi. Nyt ois haaveessa löytää kirpparilta Festivoita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulle kelpaisi kyllä noita Grapponioita lisää, toki Festivo, Kastehelmi, Ultima Thule ja moni muukin :) Käyn vain niin harvoin kirppareilla..

      Poista